|
Čriček v pesti
Muzeum je iskanje doma. Tri
hiše - tri omare so osnova vseh petih konceptualnih projektov. Prva hiša:
telo želje, omara z živimi knjigami, ki prekrivajo golo telo za njimi
- hiša časa; Druga hiša: "Fresh Widow Window: Hommage a Marcel Duchamp.
V hrbtno stran omare je vstavljeno okno, rekonstrukcija dela Marcela Duchampa.
To je edina premična hiša. Tretja hiša: Omara z marelično marmelado in
Marijo, edina s polkrožnimi zaključki in leseno poličko na mestu oltarja.
Prva slika: podoba simbolizira gledališko in umetnostnozgodovinsko ikonografijo
kot časovni stroj, ki potuje nazaj v čas srednjega veka, h gesti zapisane
besede.
Tukaj je zajec kot simbol zastale besede. Živ in pobarvan modro.
Zadnja podoba vpeljuje srednjeveško ikonografijo pisarja "Lo Scrittore".
Diana Koloini, Čriček v pesti, Gledališki list, marec 1994
Kljub vsemu sva ona in on v razmerju. Četudi le delno z
disonančnimi zamiki, odkloni. Sleherni izraz, še celo pred jezikom, že
sam gib telesa, je stvar posredovanosti. Prek drugosti, tujosti. Tu se
spreminja v znak, ki ni več jaz, ampak me zgolj kaže, odmaknjeno, odcepleno.
Samo tako živi telo v izrazu. Telo bi hotelo biti primarno, čisto, polno;
jaz celota. A da bi spregovorilo drugemu, mora sprejeti nase besede, ki
me odkrivajo, kažejo in zakrivajo hkrati. A le tu raste razmerje: z vstopom
v igro znakov in stvari, brez navlake preteklosti, že izrečenega in že
napisanega. Celota civilizacije se naseljuje v meni.
|