HORTUS CONCLUSUS - VRT
 | Hortus Conclusus - vrt |  |
|  | produkcija & soprodukcija |  |
|  | premiera & gostovanja |  |
|  | ekipa |  |
|  | galerija |  |
|  | kritike |  |
|
|
ALEGORIJE, (2022-2025)
Hortus Conclusus – vrt (2024)
Plesno-gledališka predstava v sklopu programa ob tridesetletnici delovanja gledališča Muzeum.
Hortus Conclusus je žanr vrta, območje ograjenega prostora razdeljenega na kvadrante. Ograda prostora je preprosta: zid ali
okrasni zid ali tkana ograda iz volne. Je zastor, kot je zastor tančica, ki prekriva razgaljenost telesa (o estetikah
tančice piše Dominique Clévenot) ali morda gledališki zastor, medprostor, ki obenem razdeljuje in spenja dve ključni
paradigmi scenske umetnosti.
Arhitekt in teoretik arhitekture Gotfried Semper v svoji Teoriji ovoja (Bekleidungstheorie) tkanino opredeli kot prvobitno
vrsto umetnosti in zapiše, da se je graditeljstvo pričelo z oblačenjem konstrukcije s tkanino. Že v kamnitih reliefih starih
kultur so prikazani šotori v aberacijah svojih oblik glede na mnogotere vremenske danosti.
Vrt je tudi simbol duše. Predstava Hortus Conclusus se bo potopila v imaginarne prostore kjer poezija prijateljuje s
filozofijo. Razmerja med mikro in makro prostori v smislu fizičnih ali miselnih entitet bodo kreirala svojevrstno vizualno
pisavo vpeto v gledališki svet odrskih pomanjšav in fantazijskih, vegetativnih povečav.
Muzeum, 30 let
Čriček v pesti, prva predstava Gledališča Muzeum leta 1994 v bivših prostorih studia Viba Film Studia v cerkvi sv. Jožefa v
Ljubljani, je za ljubljanski uprizoritveni prostor pomenila prelomnico. Leto zatem je sledila predstava Lo Scrittore na
velikem odru ljubljanske Drame, ki je režijsko in scenografsko začrtala naslednji mejnik v slovenskem gledališču, in se s
svojo specifično likovno gibalno poetiko kot barthesovski punctum pričvrstila pri vrhu gledališke zavesti tedanje generacije
gledalcev in poznavalcev gledališkega prizorišča. Naslednja tri desetletja je avtorska estetika Gledališča Muzeum
producirala zmeraj nove dramaturške odvode, platforme, trilogije, in na celi vrsti prizorišč preizkušala nove produkcijske
oblike, tako v sodelovanju s člani prvotne ekipe kot z vedno novimi generacijami igralcev in plesalcev pa tudi z drzno
gesto avant-la-lettre: s postavljanjem arhitektov, dramaturgov in teoretikov, likovnih umetnikov ali literatov v vlogo
gledališkega režiserja.
V okviru tridesete obletnice delovanja Gledališča Muzeum pripravlja Gledališče Muzeum v sodelovanju s SLOGI – Slovenskim
gledališkim inštitutom in Cankarjevim domom pogovor, ki bo v Linhartovi dvorani sledil zadnji ponovitvi predstave Hortus
conclusus, ki jo režiserka Barbara Novakovič pripravlja 9. septembra 2020.
Sodelovali bodo Blaž Lukan, Tomaž Toporišič, Jana Pavlič, Marijan Rupert in drugi soustvarjalci Gledališča Muzeum in
publikacije, katere izid je pri SLOGI predviden pomladi 2025. Pogovor bo vodil Primož Jesenko.
|