Zemljevid
v paradiž iz Ljubljane: KNJIGA / vsebina
Muzeum: zasnova mednarodnega
projekta
Uvodne besede
zasnova projekta
Zemljevid v paradiž
Peter Greenaway:
"Zemljevid v paradiž"
"Bolonjski
koledar ", "Besedilo in arhitektura na Piazza Maggiore"
(odlomki)
"Zemljevid
v paradiž- Ikonografija"
-----------------
uvodne besede:
Vika Potočnik, županja mesta Ljubljana
Obisk Petra Greenawaya sodi zanesljivo med najzanimivejše dogodke v umetniški
Ljubljani zadnjih let. Greenaway je eden tistih avtorjev, ki jim je s
svojim delom uspelo v javnosti vzbuditi dvoje čustev: navdušujoča in odklonila.
Med tema dvema skrajnostma se je znašel le malokdo. Ravno ta nasprotujoča
si mnenja njegovo ime zavijajo v tančico skrivnostnega in posledično toliko
bolj vznemirljivo zanimivega. V svojih delih se pogosto ukvarja z neznanim
in nedefiniranim, zato ne preseneča njegova odločitev, da je enega desetih
zemljevidov poti v paradiž ustvaril ravno v Ljubljani, ki kljub svoji
edinstveni geografski poziciji predstavlja za marsikoga še vedno neodkriti
biser, poln presenečenj.
Prepričana sem, da je Peter Greenaway na strehi našega mesta uresničil
svoje cilje in se zato k novim desetinam zemljevida obračal še bolj sproščeno.
Andreja Rihter, Ministrica za kulturo RS
Z likovno govorico zapisati zemljevid konkretnega časa je težka in nehvaležna
naloga. Če je zraven še pot v paradiž, vse skupaj zveni že skoraj preroško.
Odločitev spopasti se s tako zahtevnim projektom terja nekakšen kozmični
mir avtorja in božansko naklonjenost podpornikov, zaščitnikov, mecenov.
Verjamem, da je bila naklonjenost podpornikov, zaščitnikov in mecenov
tokrat pravilna: veseli smo lahko, da topografija in seizmologija okolja,
v katerem je ustvarjal avtor, predstavlja prvi list v Greenawayevem atlasu
nove Evrope.
Steve Green, direktor Britanskega sveta,
Ljubljana
Za šestinštirideset dni je jeseni leta 2000 Ljubljana
vzela v svojo sredino Petra Greenawaya. Težko se je bilo gibati po mestu,
ali brati časopis ali revijo, ne da bi naleteli ali zasledili ime gospoda
Greenawaya. In kakšno so vtisi leto dni za tem?
Navdušenje. V enem tednu se je odvrtela njegova skoraj celotna filmska
retrospektiva. Vsi filmi so bili razprodani: tako znani celovečerni filmi
kot zgodnji dokumentarci.
Zvočna in vizualna predstavitev Bolonjski stolpi na dvorišču Ljubljanskega
gradu. Prizorišče je bilo izjemno: predstava je jemala dih. Občinstvo
je zahtevalo trikratno ponovitev projekcije.
Peter, izvrstn govorec. Pogovor v Plečnikovi Narodni in univerzitetni
knjižnici ob izidu knjige esejev slovenskih kulturnih piscev. Še eno imenitno
prizorišče je bilo polno do zadnjega sedeža. Po dveh filmih je Peter vodil
pogovor pozno v noč z očarano in izjemno razgledano publiko. Spominjamo
se njegovega panama.
In sam Zemljevid v paradiž. Peter je vodil obiskovalce v prostor: ne z
odra, temveč iz prostora sredi gledalcev. Štiri tisoč jih je sledilo v
štiridesetih dneh.
Kultura je kritični vodik v življenju vsakega mesta in prispeva k njegovemu
mednarodnemu ugledu. Za uveljavljanje Ljubljane na evropskem prizorišču
pred vstopom Slovenije v Evropsko skupnost so dogodki, kakršen je Greenawayev
Zemljevid v paradiž, ključnega pomena.
British Council si prizadeva grediti zavest o sodobni ustvarjalnosti in
inovativnosti v Združenem kraljestvu. Peter Greenaway je v Ljubljani pokazal
natanko te atribute. Čestitam organizatorjem: tako za šestinštirideset
dni jeseni leta 2000 kakor za ta memento uspešnega podviga.
|