kritike
     

 

Moliere

B. Vincek , Glas Istre, 14.4.2007, Dekonstrukcija in rekonstrukcija, Predstava Moliere v INK v Pulju

V predstavi, ki je pretezno neverbalna in katera v segmentih z dialogi pridobiva konture nadrealnega, ima glavno besedo ples, kateri v svoji sodobni različici, celo kadar je improviziran mogoče še najbolj opisuje notranja prepletanja oseb. Zgodba ali kontekst tega gledališkega dela na domišljijski in originalen način preizprašuje lik in še posebej delo Moliere.


Delo, 26. 9. 2006, Blaž Lukan
... Moliere Barbare Novakovič Kolenc je dekonstrukcija oziroma, bolje, de- in re-montaža Moliera kot asociativnega impulza in interpretativnega območja, ki omogoča tako rekoč vse - seveda če ga iztaknemo iz slogovno-historičnega okvira in ga razumemo kot izrazito sodobno provokacijo. Tako je pred nami sproščeni (skorajda improvizirani) ples, pa simulacija - in hkrati že kršenje - molierovskega sloga, invencija dramskega gledališča v molierovskem načinu, produkcija prepoznavnih tablojev, ki jih - znova - na trenutke neobvladljiva ženska energija prevaja v nov, za zdaj še surov kontekst, ki ga - če smo čisto natančni - pred razpadom, padcem čez rob ali zlomom zanesljivo varuje samo neka ne povsem racionalna volja. Tako je zanimivo, da kakor je ta iniciirala od-ločitev od molierovskega kanona kot takega, se zdaj, skozi izvedbo, po volji izvajalk ločuje tudi od njegovega novega zaporedja, montaže: če primerjamo naslove posameznih prizorov v gledališkem listu z izvedenim, vidimo, da je šla izvedba dlje, da se je avtonomizirala in proizvedla nekega novega, povsem svežega, osvobojenega, radikalnega, a hkrati subtilno izvirnega Moliera, ki ga ni mogoče spregledati.

Večer, 26. 9. 2006, Rok Vevar,
... Kolaž komičnih situacij iz vaj in iz skupnega življenja igralcev in plesalcev, finančnih in ustvarjalnih zagat (lahko bi jim rekli tudi simptomi, simptomi umetniškega ustvarjanja znotrajdoločenega kulturno-političnega in ideološkega konteksta) je v opusu Barbare Novakovič prelom, saj v njeno delikatno tkanje odrske atmosfere vnese izrazito komični element, ki nas spomni predvsem na to, kako v našem (sodobnem) gledališču manjka humorja s presežkom, humorja, ki ni zgolj zadovoljevanje gledalčeve želje .

Dnevnik , 26. September 2006, Katja Praznik
. V čas poveličevanja duha in razuma, tipiziranih značajskih komedij in verbalnega humorja je Novakovičeva vstopila skozi govor telesa in iz njega stkala in dopisala" nadvse duhovito in konceptualno dovršeno uprizoritev, kjer v prvi plan stopata pomenskost telesnosti izvajalcev ter druga stran razsvetljenske plošče besednih bravur, ki jo v Molieru Novakovičeve zamenja gib . .Uprizoritev poleg imaginativnega scenarija, navdihnjenega s klasicističnim mojstrom komedije, navdušuje tudi z izborom izvajalske zasedbe, saj (ne)hote sproža in ustvari zanimiv komentar, usklajen s formalističnimi debatami, značilnimi za redu zavezano obdobje kovanja različnih normativnih poetik .

nazaj