![]() |
||
rodin 1 Rodin I je skulptura-zgodba, ki temelji na življenjskih
usodah štirih različnih oseb, Rodina, Camille Claudel, Rose Rodin in Cloveka
slona. Ti liki so povezani skozi pokrajino svojih teles, skozi področje
Rodinovega ustvarjanja. So skuplture ujete v različnih presekih krča.
Njihova minljiva senzualna percepcija se med seboj dopolnjuje - in razvije
bežen obris dotika, valujočo linijo dotikanja. Rodin I
Linija postajanja ni definirana s točkami,
ki jih povezuje oziroma s točkami, ki jo tvorijo; prav nasprotno, linija
točke mimoide, se pokaže na sredini, teče pravokotno na točke, ki smo
jih sprva prepoznali, teče diagonalno preko relacij, ki bi se jih dalo
prostorsko umestiti, precno na oddaljene ali stične točke. Točka je vedno
točka izvora. Linija postajanja pa nima ne začetka ne konca, je brez izhodišča
ali cilja, od nikoder ne izhaja in nikamor ne vodi; govoriti o odsotnosti
izvora, narediti iz odsotnosti izvora izvor, ni ravno posrečena besedna
igra. Linija postajanja ima samo sredino. Sredina ni povprečje; je hitro
gibanje, je absolutna hitrost gibanja. Postajanje je vedno na sredini;
doseže se ga lahko samo na sredini. Postajanje ni ne eno ne drugo, niti
ni odnos med enim in drugim; postajanje je vmesnost, meja ali linija leta
oziroma spusta; pravokotno je tako na eno kot drugo. Če je postajanje
masa (linija-masa), je to zato, ker vzpostavi razsežnost bližine in zabrisanosti,
nikogaršnjo zemljo, relacijo, ki se je ne da umestiti in ki zaobjame dve
oddaljeni ali stični točki in ju približa: meja-bližina pa ne priznava
ne stičnosti ne oddaljenosti. Linija ali masa postajanja, ki združuje
oso in orhidejo povzroči njuno skupno deteritorializacijo: raz-zemljitev
ose, ki postane svoboden del reproduktivnega sistema orhideje in obenem
orhideje, ki sedaj v osi postane objekt orgazma, prav tako osvobojena
lastne reprodukcije. Sobivanje dveh nesimetričnih gibanj....
Postajanje Josepha Merricka Joseph Merrick oziroma Človek slon se je opisal z naslednjimi besedami: Obseg moje glave je 52 cm, na mojem zatilju je zaplata mesa velika kot skodelica, preostali del glave pa bi se dalo opisati kot hribe in doline, zgnetene skupaj; moj obraz je neopisljiv. Moja desna roka je iste velikosti in oblike kot slonova noga - meri 18 cm okoli zapestja in 7.5 cm okoli enega izmed prstov. Druga roka ni večja kot roka desetletne deklice, kljub pa je lepo oblikovana. Moja stopala in noge so prekrite z debelo, zrnato kožo, prav tako moje telo - kot pri slonu in skoraj iste barve. V resnici mi ne bi nihče verjel, ko ne bi videl na lastne oči, da taka reč lahko sploh obstaja. Merrick je verjel, da je vzrok njegove hibe groza; nekega dne se je namreč njegova noseča mama toliko prestrašila ob pogledu na slona, da je trajno poškodovala zarodek - okužil jo je torej pogled poln strahu. Merrickovo življenje je bilo pozneje neločljivo povezano s cirkusom, z dresiranimi živalmi in razbrdanimi možmi - denar je služil kot cirkuška spaka. Biti spak vključuje določeno deformacijo percepcije. Biti pohabljen je biti popolnoma zavesten ne da bi bil samo-refleksiven in v sebi podvojen. Biti spak je biti poln bivanja. (Dalo bi se reči, da je le normalnost tista, ki se pusti ogoljufati. Prav zaradi tega je Merrick v javnosti nosil čez glavo poveznjeno vrečo.) Radost in bolečina spaka se torej nujno zdita patetični. Sta predmet sentimentalnega. Težko se je poistovetiti s pohabljencem, saj bi to zahtevalo enovitost percepcije, zaobjemanje posamičnega brez potvarjanja celote, zaobjemanje celote, kakršna je. Leta 1890 je Joseph Merrick umrl v spanju. Nekateri pravijo, da je storil samomor, saj je poskušal
spati kot mož, z nazaj nagnjeno glavo. Drugi trdijo, da je bil umorjen.
Kakorkoli že - zdi se, da je bila v obeh primerih smrt bolj sprejemljiva
kot ambivalenca. |
||