Zgolj intonacija

ZGOLJ INTONACIJA

scenarij in režija: Lorenzo Bazzocchi
z Eleonoro Sedioli
računalništvo, zvok in oblikovanje luči: Lorenzo Bazzocchi
elektronika: Matteo Gatti
produkcija: Masque Teatro
www.masque.it

Predstava poteka v okviru projekta Fokus na umetnosti in znanosti v uprizoritvenih umetnostih v Ljubljani.


foto: Lorenzo Bazzocchi

ZGOLJ INTONACIJA predstavlja dolgo raziskovanje Franza Kafke, ki jo je gledališka skupina Masque izvedla v okviru teoretične sheme Gillesa Deleuza. Naše novo delo Zgolj intonacija opusti aparate Kafkovega aparata, vendar ohrani živalsko komponento ... čakanje, da se pojavi nevarnost. V središču zgodbe sta dve usodi: usoda naprave in usoda osebe. Še vedno obstajajo telo in gibi, zaradi katerih je oblika nezaznavna. Telo-ženska je nastajanje-skrivnost, z nedolžnostjo in natančnostjo ničesar ne skriva, celo za ceno strašnih malenkosti.
Delo Zgolj intonacija je treba dešifrirati. Pianist, ki ne igra, ustvarja zvoke s tem, da ne igra, muzikaličnost pa se širi po celem telesu, kolikor ne oddaja glasbe.
Zgolj intonacija je zvok-telo. Oddaljimo se od melodične horizontalnosti in se bližamo harmoniji in dolgim tišinam: vertikalnost glissanda jakosti in pogostnosti, kratko zaporedje z ritmom, ki je prekinjen, kadar sproži telo-zvok, brez dodatkov in protez.

Masque teatro sta v Bertinoru ustanovila Lorenzo Bazzocchi in Catia Gatelli (1992). Leta 1998 se je gledališki skupini pridružila Eleonora Sedioli - scenografka in performerka. Vizionarska moč njihovega gledališča se kaže v kompleksnem dialogu, ki ga skupina vzpostavlja med filozofijo, ustvarjanjem scenske arhitekture in ključno vlogo figur.
Prigione detto Atlante (Myfest - Glasgow, 1994), Coefficente di Fragilita (Triennale di Milano, 1998), Omaggio a Nicola Tesla (Bitef Festival, Beograd 2003), Postanovscik (Orto del fuoco - Forli 2004), Materia Cani Randagi (Nobodaddy - Ravenna 2009), La macchina di Kafka (Santarcangelo 39 festival) predstavljajo vrhunce iskanja, ki je osnovano na produkciji podob, dogodkov, v katerih se združita materialno in virtualno, da bi ustvarila izvirne stvaritve. Leta 2000 so za projekt Prototipo dobili posebno nagrado žirije Ubu, leta 2002 pa nagrado Francesce Alinovi za umetniško dejavnost. Masque je od leta 1994 idejni vodja in kustos festivala Crisalide.